Dne 1895 na okraji města Mladá Boleslav zakládá knihkupec Václav Klement a strojní zámečník Václav Laurin výrobu nových bicyklů s vlasteneckým názvem Slavia. Na tato kola poskytovali nejenom servis, ale dokonce přišli i nápadem prodeje na splátky, takže kolo si mohli dovolit i méně majetnější lidé. Poptávka rostla a sní také počet zaměstnanců a různých typů kol. V roce 1897 Laurin & Kliment kupují na periferii města jedenáctihektarový pozemek, kde zřizují výrobní halu. Tady už na třech typech kol, zabývají se i modely dětských kol a vyrobí dokonce bicykl poháněný elektrickým motorkem a jednom typu motocyklu pracuje třicet dva dělníků a šest učňů. Z původního záměru výroby kol se firma přiklání na motocykly, které ji pomáhaly propagovat sportovní jezdci známých jmen, jako František Toman a Václav Vondřich.
V roce 1907 vzniká akciová společnost Laurin & Klement zabývající se výrobou automobilů a zaměstnávající na 400 zaměstnanců. Stávají se tak zároveň největším výrobcem v Rakousku-Uhersku. Jejich velkým propagátorem se stal hrabě Saša Kolowrat, který na jejich vozech získal řadu prvenství v různých závodech.
Zdálo by se, že nic nestojí v cestě dalšího rozvoje, ale přišla válečná a poválečná léta, která zpřetrhala obchodní vazby, protože mnozí zákazníci se novým politickým uspořádáním ocitli vlastně za hranicemi. Odbyt se stále snižoval, a firma se pokusila přijít na trh s motorovým pluhem Excelsior, který byl sice úspěšný, ale pozvolný úpadek společnosti jenom o něco málo zbrzdil. Navíc se na trh tlačili levnější konkurenti jako Tatra a Praga. K dovršení všeho, v roce 1924 zasáhl areál závodu velký požár a ten oba společníky přinutil k fúzi se strojírenským koncernem Škodových závodů v Plzni. Laurin a Klement zde sice působí dál, ale na postech, ze kterých nemají žádný vliv na rozhodování.
Útěchou jim byla alespoň skutečnost, že všechny doposud vyráběné vozy nesly název Laurin & Klement-Škoda ale všechny nově vyvinuté, už pouze Škoda.